tag:status.xxlhosting.nl,2005:/historyXXL Hosting & Cloud Provider Status - Incident History2024-03-29T08:51:39+01:00XXL Hosting & Cloud Providertag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/203489662024-05-20T09:00:00+02:002024-03-25T09:58:27+01:00Gesloten op 20 mei (Tweede Pinksterdag)<p><strong>THIS IS A SCHEDULED EVENT May <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>09:00</var> - <var data-var='time'>16:30</var> CEST</strong></p><p><small>Mar <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>09:58</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - In de maanden april en mei zijn er een aantal feestdagen, waarop we aangepaste openingstijden hanteren. Op de onderstaande dagen:<br /><br />- Maandag 1 april 2024 (Tweede Paasdag)<br />- Donderdag 9 mei 2024 (Hemelvaartsdag)<br />- Maandag 20 mei 2024 (Tweede Pinksterdag)<br /><br />zijn we gesloten. Je kunt ons dan telefonisch en via de chatfunctie op onze website niet bereiken. Natuurlijk kun je ons wel altijd een e-mail sturen op support@xxlhosting.nl.<br /><br />Op deze dagen werken we volgens onze weekenddienst-regeling, wat betekent dat we binnenkomende mails in de gaten houden en urgente vragen beantwoorden.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/203489592024-05-09T09:00:00+02:002024-03-25T09:57:17+01:00Gesloten op 9 mei (Hemelvaartsdag)<p><strong>THIS IS A SCHEDULED EVENT May <var data-var='date'>9</var>, <var data-var='time'>09:00</var> - <var data-var='time'>16:30</var> CEST</strong></p><p><small>Mar <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>09:57</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - In de maanden april en mei zijn er een aantal feestdagen, waarop we aangepaste openingstijden hanteren. Op de onderstaande dagen:<br /><br />- Maandag 1 april 2024 (Tweede Paasdag)<br />- Donderdag 9 mei 2024 (Hemelvaartsdag)<br />- Maandag 20 mei 2024 (Tweede Pinksterdag)<br /><br />zijn we gesloten. Je kunt ons dan telefonisch en via de chatfunctie op onze website niet bereiken. Natuurlijk kun je ons wel altijd een e-mail sturen op support@xxlhosting.nl.<br /><br />Op deze dagen werken we volgens onze weekenddienst-regeling, wat betekent dat we binnenkomende mails in de gaten houden en urgente vragen beantwoorden.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/203489402024-04-01T09:00:00+02:002024-03-25T09:59:05+01:00Gesloten op 1 april 2024 (Tweede Paasdag)<p><strong>THIS IS A SCHEDULED EVENT Apr <var data-var='date'>1</var>, <var data-var='time'>09:00</var> - <var data-var='time'>16:30</var> CEST</strong></p><p><small>Mar <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>09:59</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - We will be undergoing scheduled maintenance during this time.</p><p><small>Mar <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>09:55</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - In de maanden april en mei zijn er een aantal feestdagen, waarop we aangepaste openingstijden hanteren. Op de onderstaande dagen:<br /><br />- Maandag 1 april 2024 (Tweede Paasdag)<br />- Donderdag 9 mei 2024 (Hemelvaartsdag)<br />- Maandag 20 mei 2024 (Tweede Pinksterdag)<br /><br />zijn we gesloten. Je kunt ons dan telefonisch en via de chatfunctie op onze website niet bereiken. Natuurlijk kun je ons wel altijd een e-mail sturen op support@xxlhosting.nl.<br /><br />Op deze dagen werken we volgens onze weekenddienst-regeling, wat betekent dat we binnenkomende mails in de gaten houden en urgente vragen beantwoorden.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/202144612024-03-11T13:19:00+01:002024-03-11T13:19:01+01:00Domeinregistratie- en DNS systeem AutoDNS onbereikbaar<p><small>Mar <var data-var='date'>11</var>, <var data-var='time'>13:19</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is inmiddels opgelost. Onze excuses voor het ongemak.</p><p><small>Mar <var data-var='date'>11</var>, <var data-var='time'>13:10</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Momenteel is ons domeinregistratie- en DNS systeem AutoDNS helaas niet bereikbaar. Dit betekent dat er momenteel geen domeinnamen en DNS zones kunnen worden aangemaakt of gewijzigd, en dat er niet kan worden ingelogd op https://login.autodns.nl en https://portal.autodns.nl.<br /><br />Er wordt gewerkt aan een oplossing. We verwachten dat dit snel opgelost zal zijn door onze leverancier.<br /><br />Deze storing heeft verder geen impact op de bereikbaarheid en werking van bestaande domeinnamen en DNS zones.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/201988192024-03-09T16:37:42+01:002024-03-09T16:37:42+01:00Server ams102 vastgelopen, backup teruggezet<p><small>Mar <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>16:37</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Inmiddels zijn alle backups enige tijd geleden met succes teruggezet, en draait de server weer stabiel. We melden deze storing nu bij deze af. Nogmaals excuses voor het ongemak. Mochten er nog vragen zijn, neem dan gerust contact met ons op.</p><p><small>Mar <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>09:15</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - Het terugzetten van de snapshot backup is afgerond. We hebben de server weer gestart, waardoor de websites en e-mail op deze server weer online zijn. Vervolgens zullen we nu de account-backups weer gaan terugzetten. Dit proces duurt zoals eerder gezegd zo'n 4 uren. We houden je op de hoogte.</p><p><small>Mar <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>08:15</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - Helaas is het terugzetten van de backups zojuist vastgelopen, en moeten we het proces opnieuw starten. We zetten opnieuw de snapshot backup terug, en beginnen dan opnieuw het proces van het terugzetten van de account-backups.<br /><br />Tijdens het terugzetten van de snapshot is de server offline, dit zal naar verwachting 30-60 minuten duren.<br /><br />We houden je op de hoogte, en nogmaals onze excuses voor deze vervelende situatie. We doen er alles aan om de server zo snel mogelijk weer online te krijgen.</p><p><small>Mar <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>05:18</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Eerder vannacht is server ams102 (IP adres: 109.71.54.12) vastgelopen. Na een herstart, bleek de disk corrupt te zijn geraakt. We hebben daarom een snapshot backup van de disk teruggezet, die een dag oud was. De server kon toen weer worden opgestart.<br /><br />We zijn nu bezig om de account-backups terug te zetten, die voor de meeste accounts 4 uur oud zijn. De verwachting is dat het terugzetten nog zo'n 3 tot 4 uren gaat duren. De account-backups bevat alle data van elk hostingpakket, inclusief bestanden, databases, mailboxen en DNS records. De data die tussen het moment van deze backup en het begin van de storing is helaas verloren gegaan.<br /><br />Onze excuses voor het ongemak. We houden je via deze pagina op de hoogte wanneer alle account-backups zijn teruggezet.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/199393752024-02-27T07:00:56+01:002024-02-27T07:00:58+01:00Onderhoudswerkzaamheden .nl registry op 27 februari<p><small>Feb <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>07:00</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>04:01</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 8</var>, <var data-var='time'>14:48</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - SIDN - de organisatie die .nl domeinnamen uitgeeft en beheert - heeft onderhoudswerkzaamheden aan hun productiesystemen aangekondigd. Het onderhoud vindt plaats op dinsdag 27 februari tussen 4:00 uur en 7:00 uur. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om .nl domeinnamen te registreren, wijzigen of op te heffen.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/200757642024-02-26T08:50:04+01:002024-02-26T08:50:04+01:00Geen back-ups gemaakt op zondag 25 februari<p><small>Feb <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>08:50</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Dit issue is nu verholpen, er kunnen vanaf nu weer back-ups worden gemaakt. Houd er dus rekening mee dat er geen back-up van gisteren aanwezig is.</p><p><small>Feb <var data-var='date'>26</var>, <var data-var='time'>07:23</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Er konden gisteren (zondag 25 februari) geen back-ups worden gemaakt van de hostingpakketten. Het gaat hier om de back-ups van website-bestanden, databases en mailboxen, die klanten via de Jetbackup-optie in cPanel kunnen inzien en terugzetten. Dit issue wordt veroorzaakt door een limitering van de externe storage waar deze back-ups worden opgeslagen. We zijn in al contact met de leverancier, en ze geven aan dit vandaag nog op lossen - zodat de komende nacht weer nieuwe back-ups kunnen worden gemaakt.<br /><br />Het is overigens nog wel mogelijk om oudere back-ups (24 februari en daarvoor) terug te zetten via de Jetbackup-optie in cPanel.<br /><br />Onze excuses voor het ongemak. We houden je via deze pagina op de hoogte.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/198647052024-01-30T10:12:03+01:002024-01-30T10:12:03+01:00We zijn momenteel niet telefonisch en via de chat bereikbaar<p><small>Jan <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>10:12</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is opgelost. We zijn weer normaal bereikbaar via telefoon en chat.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>09:11</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Door een storing bij onze klantenservice-tool Belco, zijn we momenteel telefonisch en via de chat niet bereikbaar. Je kunt ons nog wel mailen op support@xxlhosting.nl.<br /><br />We houden je via deze pagina op de hoogte.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/198264592024-01-25T08:43:25+01:002024-01-25T08:43:25+01:00Bestellen van en inloggen op hostingpakketten in dashboard werkt momenteel niet<p><small>Jan <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>08:43</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is opgelost. Je kunt weer normaal hostingpakketten bestellen en erop inloggen via ons dashboard. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we die graag.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>08:27</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Door een storing, werkt het bestellen van nieuwe hostingpakketten en het inloggen op bestaande hostingpakketten in het dashboard tijdelijk niet. We proberen deze storing zo snel mogelijk op te lossen, en houden je via deze pagina op de hoogte.<br /><br />Deze storing heeft geen impact op de werking van je websites en e-mail bij ons; die zijn online. Het rechtstreeks inloggen op cPanel buiten het dashboard om, werkt ook.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/197915452024-01-24T07:30:03+01:002024-01-24T07:30:03+01:00Upgrade Linux, cPanel en LiteSpeed op hostingservers op 24 januari<p><small>Jan <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>07:30</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>06:01</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Jan <var data-var='date'>22</var>, <var data-var='time'>09:31</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Op woensdagochtend 24 januari zullen we tussen 6:00 uur en 7:30 uur onze hostingservers upgraden. De volgende upgrades zullen we uitvoeren:<br /><br />- Het CloudLinux Shared Pro besturingssysteem inclusief kernel. Je kunt de changelog hier nalezen: https://changelog.cloudlinux.com/<br />- Het cPanel control panel upgraden we naar de laatste 110.x versie. Je kunt de release notes hier nalezen: https://docs.cpanel.net/release-notes/110-release-notes/<br />- LiteSpeed Enterprise webserver naar de laatste versie. Je kunt de changelog hier nalezen: https://www.litespeedtech.com/products/litespeed-web-server/release-log<br /><br />Tijdens het onderhoud moeten we elke server herstarten, waardoor elke server enkele minuten niet bereikbaar zal zijn.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/196567962024-01-10T02:47:53+01:002024-01-10T02:47:54+01:00Oudere backups niet zichtbaar in Jetbackup-interface in cPanel<p><small>Jan <var data-var='date'>10</var>, <var data-var='time'>02:47</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - We hebben inmiddels antwoord van Jetbackup ontvangen, en het niet zichtbaar zijn van de oudere backups was een gevolg van een recente update die ze hebben doorgevoerd. Ze hebben een aanpassing gemaakt, waardoor de oudere backups nu weer zichtbaar zijn en kunnen worden gebruikt. Dit incident is daarmee verholpen.<br /><br />Mochten er nog vragen zijn, dan horen we die graag.</p><p><small>Jan <var data-var='date'> 9</var>, <var data-var='time'>14:32</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - We hebben opgemerkt dat momenteel niet alle backups zichtbaar zijn in de Jetbackup-interface in cPanel. Alleen de laatste 2 backups zijn zichtbaar, en kunnen worden teruggezet of gedownload. We hebben een ticket bij onze leverancier geopend om te onderzoeken hoe we ook de oudere backups weer zichtbaar kunnen maken.<br /><br />We houden je via deze pagina op de hoogte.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/193736792023-12-13T00:01:11+01:002023-12-13T00:01:12+01:00Onderhoudsvenster containerplatform & CloudPress<p><small>Dec <var data-var='date'>13</var>, <var data-var='time'>00:01</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>12</var>, <var data-var='time'>21:01</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 8</var>, <var data-var='time'>07:43</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Op dinsdagavond 12 december zullen we vanaf 21:00 uur onderhoud uitvoeren op het containerplatform en het CloudPress-platform. Het onderhoud is er op gericht om het onderliggende besturingssysteem te updaten op alle servers. Vanwege kernel-updates moeten we servers herstarten, waardoor containers enkele minuten tijdens dit onderhoud offline zullen zijn.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/190438682023-11-28T07:00:02+01:002023-11-28T07:00:03+01:00Onderhoudswerkzaamheden .nl registry op 28 november<p><small>Nov <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>07:00</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>03:00</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Nov <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>10:24</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - SIDN - de organisatie die .nl domeinnamen uitgeeft en beheert - heeft onderhoudswerkzaamheden aan hun productiesystemen aangekondigd. Het onderhoud vindt plaats op dinsdag 28 november tussen 3:00 uur en 7:00 uur. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om .nl domeinnamen te registreren, wijzigen of op te heffen.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/191252682023-11-21T09:00:22+01:002023-11-21T09:00:23+01:00Onderhoudswerkzaamheden .be registry op 21 november<p><small>Nov <var data-var='date'>21</var>, <var data-var='time'>09:00</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>21</var>, <var data-var='time'>07:30</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>15</var>, <var data-var='time'>09:14</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - DNS Belgium - de organisatie die .be domeinnamen uitgeeft en beheert - heeft onderhoudswerkzaamheden aan hun productiesystemen aangekondigd. Het onderhoud vindt plaats op 21 november tussen 7:30 uur en 9:00 uur. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om .be domeinnamen te registreren, wijzigen of op te heffen.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/191778482023-11-20T11:20:28+01:002023-11-20T11:20:29+01:00Vertraging inkomende e-mail door storing bij SpamExperts<p><small>Nov <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>11:20</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is inmiddels geheel opgelost. Alle inkomende mail wordt weer op normale wijze afgeleverd. Mochten er nog vragen zijn, dan horen we die graag.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>10:46</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - De leverancier van ons inkomende spamfilter SpamExperts meldt dat zij last hebben van een storing. Hierdoor komt inkomende mail met een vertraging aan in je mailbox bij ons. Dit issue speelt sinds ongeveer anderhalf uur.<br /><br />SpamExperts heeft inmiddels de oorzaak van het issue gevonden en heeft een fix geimplementeerd. Mail zou spoedig weer zonder vertraging moeten binnenkomen. Ook werken zij de wachtrij aan e-mail zo spoedig mogelijk weg.<br /><br />Onze excuses voor het ongemak. Mochten er nog vragen zijn, dan horen we die graag.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/191240812023-11-15T06:31:36+01:002023-11-15T06:31:38+01:00Spoedonderhoud: security-update cPanel + Roundcube webmail op alle hostingservers<p><small>Nov <var data-var='date'>15</var>, <var data-var='time'>06:31</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>15</var>, <var data-var='time'>05:30</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>15</var>, <var data-var='time'>05:14</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - cPanel heeft zojuist een update uitgebracht waarin een veiligheidslek wordt gedicht in Roundcube webmail en in de cPanel software. We gaan deze update zo dadelijk direct installeren op al onze servers. Het kan voorkomen dat je gedurende een korte tijd niet kunt inloggen op het cPanel control panel en webmail. Verder verwachten we geen downtime voor de websites en e-mail.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/189510292023-10-28T06:30:51+02:002023-10-28T06:30:53+02:00Spoedonderhoud: security-update Roundcube webmail op alle hostingservers<p><small>Oct <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>06:30</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>05:31</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>05:20</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - cPanel heeft zojuist een update uitgebracht waarin een veiligheidslek wordt gedicht in Roundcube webmail. We gaan deze update zo dadelijk direct installeren op al onze servers. Het kan voorkomen dat je gedurende een korte tijd niet kunt inloggen op het cPanel control panel en webmail. Verder verwachten we geen downtime voor de websites en e-mail.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/188628882023-10-20T09:01:44+02:002023-10-20T09:01:46+02:00Spoedonderhoud: security-update Exim mailserver op alle hostingservers<p><small>Oct <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>09:01</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>08:00</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>07:59</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - cPanel heeft zojuist een update uitgebracht waarin een veiligheidslek wordt gedicht in de Exim-mailserver. We gaan deze update zo dadelijk direct installeren op al onze servers. Het kan voorkomen dat je gedurende een korte tijd niet kunt inloggen op het cPanel control panel. Verder verwachten we geen downtime voor de website en e-mail.<br /><br />Mochten er verder nog vragen zijn, dan horen we die natuurlijk graag.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/188101282023-10-16T23:00:21+02:002023-10-16T23:00:22+02:00Verbetering beveiliging uitgaande e-mail; versturen e-mail wordt tijdelijk gepauzeerd<p><small>Oct <var data-var='date'>16</var>, <var data-var='time'>23:00</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>16</var>, <var data-var='time'>19:00</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Oct <var data-var='date'>16</var>, <var data-var='time'>08:31</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - Op maandagavond vanaf 19:00 uur gaan we enkele configuratiewijzigingen doorvoeren in de uitgaande mailserver op al onze hostingservers. Dit doen we als voorbereiding op het verbeteren van de beveiliging van uitgaande e-mail van onze klant, zoals het beter kunnen voorkomen van spoofing en phising mails.<br /><br />Tijdens het onderhoud zal het versturen van e-mail tijdelijk worden gepauzeerd. De uitgaande e-mails worden wel geaccepteerd, maar worden dan in een wachtrij geplaatst en later alsnog verzonden. Er gaat dus geen uitgaande e-mail verloren, maar sommige mails worden met een vertraging verzonden. Dit geldt voor zowel e-mail die via websites als via mailboxen worden verstuurd. Inkomende e-mail blijft direct worden afgeleverd in de mailboxen. De e-mail zal niet de gehele 4 uren van het geplande onderhoud worden gepauzeerd, en we proberen de duur van het pauzeren zo kort mogelijk te houden.<br /><br />We houden je via deze pagina op de hoogte. Mochten er verder nog vragen zijn, dan hoor ik die graag.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/186951782023-10-05T08:30:31+02:002023-10-05T08:30:31+02:00Spoedonderhoud: upgrade Exim mailserver op alle hostingservers<p><small>Oct <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>08:30</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Oct <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>07:31</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Oct <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>07:07</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - We gaan zo dadelijk vanaf 7:30 uur spoedonderhoud uitvoeren op al onze hostingservers. Er is een ernstig veiligheidslek gevonden in de Exim mailserver-software, welke we op onze hostingservers gebruiken. cPanel heeft hier een patch voor uitgebracht. We zullen deze patch op al onze servers installeren. Tijdens het onderhoud kan het voorkomen dat er enkele momenten geen mail kan worden verstuurd. Er is geen herstart van de servers nodig<br /><br />Meer informatie over het veiligheidslek kan worden gevonden op: https://support.cpanel.net/hc/en-us/articles/17912862078615-Multiple-vulnerabilities-reported-for-Exim<br /><br />Mochten er nog vragen zijn, dan horen we die graag.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/186013002023-09-29T07:00:25+02:002023-09-29T07:00:25+02:00Upgrade Linux, cPanel en LiteSpeed op hostingservers op 29 september<p><small>Sep <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>07:00</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Sep <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>05:01</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Sep <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>15:52</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - Op vrijdagochtend 29 september zullen we tussen 5:00 uur en 7:00 uur onze hostingservers upgraden. De volgende upgrades zullen we uitvoeren:<br /><br />- Het CloudLinux Shared Pro besturingssysteem inclusief kernel. Je kunt de changelog hier nalezen: https://changelog.cloudlinux.com/<br />- Het cPanel control panel upgraden we naar de laatste 110.x versie. Je kunt de release notes hier nalezen: https://docs.cpanel.net/release-notes/110-release-notes/<br />- LiteSpeed Enterprise webserver naar de laatste versie. Je kunt de changelog hier nalezen: https://www.litespeedtech.com/products/litespeed-web-server/release-log<br /><br />Tijdens het onderhoud moeten we elke server herstarten, waardoor elke server enkele minuten niet bereikbaar zal zijn.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/185997072023-09-25T13:13:51+02:002023-09-25T13:13:51+02:00Verminderd bereikbaar via chat en telefoon door storing bij klantenservicetool<p><small>Sep <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>13:13</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Onze leverancier meldt dat de problemen met onze klantenservicetool voorbij zijn. Je kunt ons weer als gewoon bereiken. <br /><br />Excuses voor het ongemak.</p><p><small>Sep <var data-var='date'>25</var>, <var data-var='time'>12:51</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - De leverancier van onze klantenservicetool, Belco, meldt dat zij last hebben van een storing. Hierdoor zijn we op dit moment per telefoon en chat verminderd tot niet bereikbaar. We raden je aan om eventuele vragen naar ons te mailen op support@xxlhosting.nl of support@cloudprovider.nl. De inkomende e-mail kunnen we nog wel inzien en beantwoorden. Onze excuses voor het ongemak.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/183951262023-09-06T09:35:11+02:002023-09-06T09:35:12+02:00Onderhoud stagingserver<p><small>Sep <var data-var='date'> 6</var>, <var data-var='time'>09:35</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - The scheduled maintenance has been completed.</p><p><small>Sep <var data-var='date'> 6</var>, <var data-var='time'>09:30</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.</p><p><small>Sep <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>15:14</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - Op woensdagochtend gaan we rond 09:30 de harde schijf van het stagingplatform vergroten. Hiervoor is het stagingplatform maximaal 5 minuten niet bereikbaar. <br /><br />Excuses voor het ongemak.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/183806962023-09-04T11:29:06+02:002023-09-04T11:29:06+02:00Verminderd bereikbaar via chat en telefoon door storing bij klantenservicetool<p><small>Sep <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>11:29</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Belco meldt dat de storing inmiddels is opgelost. We zijn weer normaal via chat, e-mail en telefoon bereikbaar.</p><p><small>Sep <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>11:06</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - De leverancier van onze klantenservicetool, Belco, meldt dat zij last hebben van een storing. Hierdoor zijn we op dit moment per telefoon en chat verminderd tot niet bereikbaar. We raden je aan om eventuele vragen naar ons te mailen op support@xxlhosting.nl of support@cloudprovider.nl. De inkomende e-mail kunnen we nog wel inzien en beantwoorden. Onze excuses voor het ongemak.</p>tag:status.xxlhosting.nl,2005:Incident/183334022023-08-31T14:11:54+02:002023-08-31T14:11:54+02:00Verminderd bereikbaar via chat, e-mail en telefoon door storing bij klantenservicetool<p><small>Aug <var data-var='date'>31</var>, <var data-var='time'>14:11</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Belco meldt dat de storing inmiddels voorbij is; we zijn weer normaal per chat, e-mail en telefoon bereikbaar.</p><p><small>Aug <var data-var='date'>31</var>, <var data-var='time'>12:40</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - De leverancier van onze klantenservicetool, Belco, meldt dat zij last hebben van een storing. Hierdoor zijn we op dit moment per e-mail, telefoon en chat verminderd tot niet bereikbaar. We raden je aan om eventuele vragen naar ons te mailen op support@xxlhosting.nl of support@cloudprovider.nl. De inkomende e-mail kunnen we nog wel inzien en beantwoorden. Onze excuses voor het ongemak.</p>